Fietsplezier. Als eigenaar van een tweewielerwinkel weet je als geen ander wat dit inhoudt. Denk aan de glimmende ogen van een kind bij een eerste fiets of de blijdschap wanneer een probleem aan de fiets wordt opgelost. De trots van een sportieve fietser die zijn grenzen verlegd of de dankbaarheid van trapondersteuning en de bijbehorende grotere actieradius.
Maar wat maakt het bezorgen van fietsplezier nu echt zo leuk?
Dat begint al bij het adviseren van klanten. Online is volop informatie te vinden en kan een consument zich laten leiden door reviews. Toch zoeken veel klanten bevestiging van hun keuze of willen ze simpelweg de aandacht van een expert. Met jouw expertise en ervaring kun je klanten helpen bij het vinden van de juiste, kwalitatieve fiets of ander fietsproduct. Eentje die volledig is afgestemd op hun behoefte, gebruik en naar hun wensen.
In de fietsenbranche zijn bovendien altijd nieuwe productinnovaties of nieuwe technologieën die aandacht verdienen. Door op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen en nieuwe, passende producten aan te bieden, kun je een klant verrassen.
Daarnaast is het leuk om te zien hoe mensen genieten van hun fiets. Nieuw of gebruikt: klanten kunnen altijd terugvallen op de kennis en kunde van een professionele werkplaats. Dat geeft zekerheid en geruststelling. Van klein kraakje tot het uitlezen van een storing, het plezier in fietsen wordt vrijwel altijd hersteld.
Nederland telt meer fietsen dan inwoners. Dat is een potentieel overschot aan fietsplezier.
Dit blog is ook gepubliceerd in het vakblad Tweewieler.